Tuesday, 4 May 2010

Engagement Cuppies

Assalamualaikum...

Thanks Aunt Yati for the order ^_^

She ordered a total of 3 sets of 25 pcs cuppies.

Tapi this set special sket laa sebab katanya untuk hantaran. Huhu.. to be honest, Diana fail sket kalau nak buat set hantaran tp nk buttercream. Mulala kepala ting tong..ting tong.. sebab x tau nk buat deco camner. Cuba kalau suruh buat fondant... hah.. laju jer saya menguli fondant itu. Hahahaha...

Since she requested for buttercream... so kenala minta tolong ibu untuk buatkan roses2 tuhh. Roses2 diana kalau buttercream.. cam xde rupa lagila. She requested for pink purple kind of colour.. so I just use burgundy nyer colour jerla.. wkt dlm piping bag.. nmpk colour tuhh okay~ Sekali bile dh letak buat roses nie dh jd darker shade plak dah. Haih....

Hopefully she likes it... *praying hard*

Lg 2 sets tue dia suruh deco simple2 jer.. sebab katanya untuk makan2 among family members jer pun. That one no pics taken. Dah lmbt dh wkt tuhh... so Diana just snap yg hantaran nie jerla.:P

cake:- Vanilla Buttercake
Icing:- Buttercream
Deco:- Buttercream roses

Sunday, 2 May 2010

My first baby cuppies

Wow... what a long hiatus. Gomennasai~

Virus M banyak sgt2 laa dalam badan nie. On laptop seminggu sekali pun payah. Cuba waktu study dulu.. nak blaja jer on laptop.. kat rumah x apply cenggitu laa plak. To add on, the very demanding ACCA menyebabkan saya lg malas nk on laptop. Boleh??? *i sound like a nerd here :P*

Well, this set of cuppies is supposed to be a baby theme cuppies. But, sebab last minute... n day before ada order jugak so figurine utk baby tue mcm x sempat sgt nak buat. So Diana buat yg simple2 jerla... buat botol susu, baby bip, kasut n dice yg baby slalu main2 tuhh. Hajat hati nk buat baby bwh selimut laa, dress laa, cawan air baby laa... macam2 laa. Tp x kesampaian laa.

Since it's a baby girl... senang laa kan.. boleh letak ribbon, bunga2 bagai...

To be honest.. this is one of my favourite... sebab rasa sgt2 sweet.



Cake:- Vanilla Buttercake + Choc Moist Cake
Icing:- Sugarpaste
Deco:- Baby theme

p/s:- some of the deco is inspired by mycuppycupcake. tapi haruslah x sama kan... i'm still a beginner n still learning.

Wednesday, 17 March 2010

Nabilla Wedding Cake

This is my first two tier cake. Since I decide to use fresh flower as the decoration (sebab malas nk buat sugarpaste roses :P), maka cover the cake with fondant then transport all the way to Segamat, Johor. This pic semua waktu tgh deco lagi... luper plak nk snap pic atas meja makan pengantin. *dush*
That's my mom n my sister sebagai background gambar... ^_^

This is from the back.. belum siap lagi nie... tue yg nmpk serabut lagi.

Since this is my first attempt... still byk lagila room for improvement. Byk lagi nk kena try n error. Nak kata puas hati sangat2... hurmm xla kot. Tapi syukur laa at least jadi jugakla kek tuhh.

Btw.. Nabilla is my neighbour wkt kt johor dulu. My 'adik'. Selamat Pengantin Baru Nabilla n Raimie. Sorryla erkk.. kek Kak Long simple jer~

Cake: Chocolate Moist Cake
Icing: Fondant
Deco: Fresh Roses with Dark Brown ribbon

GBSB Cupcakes

This is my first corporate cupcakes. Sumpah pening kepala nk pk design utk cupcake nie. Dah nama pun corporate kan.. so it got to have the elegant looks kan?? So bunga2 is definitely out of list. Nak guna edible.. so that I can put their logo on the cupcakes.. tp x guna plak.. alih2 buat camnie jerla. Plg simple. Kejap je nk assemble cupcake nie. 100% fondant...

As per packaging, masuk dalam dome casing with doily paper n then ikat riben. Tadaaa... dah siap. Kejap jer.
N.. the design of the cupcakes is inspired from one of the cupcakes made by Kak Lea from Lea Oven. *kak lea, tiru ekkk ^_^*

Cake: Vanilla Buttercake
Icing: Fondant
Deco: Corporate theme with their co. initial 'GB'

p/s:- GBSB = Gabungan Baiduri Sdn Bhd

Wedding Favour

This is my first bulk order. Ordered from Aunt Ani for her son wedding reception. She is my mom's friend. Banyak x banyak.. adala dalam 1000 pcs of plain vanilla cupcakes. Memula dengar tue macam nak pitam kejap. Cuak tau...

2 hari berturut2 buat cupcake nie (including packing). Alhamdulillah... on 04/03/10 semuanya di'delivered' to aunt ani's house




2 hari jugakla rumah penuh bau BUTTER. Nasib baik bau SCS Butter mmg sedap... so bau 2 ari berturut2 pun xper..



Thanks Aunt Ani for the order.

Cake: Plain Vanilla Cupcake
Icing: None

Friday, 19 February 2010

Gong Xi Fa Cai





This cupcake was ordered by aunt ros for her chinese friend. She requested to have roses on the cupcakes. Blur gak laa memula.. erk.. chinese new year nk letak roses?? Tp bila dah buat... ehhh comei jugak ehh~ Punyerla byk planning nak buat cupcake nie.. alih2 x jdla pulak. But I personally suker the sakura flower one~ Simple but nmpk comel sgt2..

Roses nie ada citer tau... Diana dh x reti nk buat roses simple2 yg macam dulu. Igt nk buat yg simple2 so that boleh laa buat byk2 ros nya... Dh reti yg sedikit complicated, nk buat yg simple lgsg x reti dah~ Dah x jadi sama ohkay... *poyo*

Thank you aunt ros

Cake: Vanilla + Choc moist
Icing: Fondant
Deco: CNY theme

flowers all da way





Those cupcakes were ordered by my neighbour. Aunt Raja.. Thanks.. katanya ada kenduri kesyukuran kt office. Okay... blank kejap~ Nak buat caner erk... Last2 buat lagila rosette ini. Cuma kali nie konon2 nya nak buat frame la menggunakan rosette kecik2 itu... tp mcm x berjaya sahaja attempt ku itew.. Nvm, boleh cuba lagi... ^_^










Those cuppies were ordered by aunt ros..also my neighbour. Katanya untuk makan2 kat hospital. Dia order 2 set of 25pcs. Bila dpt theme bebas nie payah betulla~ Nak buat design hapa pun x tau. Memula kononnya nk buat garden theme. As in nk buat rumput.. snail.. butterfly bagai. Tp mcm kurang rajin plak.. maka kesudahannya semua flowers jerla. Yg burgundy nyer theme tuhh mmg copy paste idea kak yani campur idea kak ita jugak. Ampun sifu2 sekalian~

Thanks for the order ^_^

Saturday, 6 February 2010

strawberry on the cupcake




Ohh My... this is heavenly delicious okay~.. Selama nie bila tgk org order wkt kerja dulu.. I'll be like.. "sedap sgt ker kalau letak strawberry atas cupcake?". But of course I kept myself quiet. Afterall, citarasa semua org lain2 kan??...

Soooo... I insist on doing it. Oh my... sangat sedap. I seriously can't stop eating tau~...(okay exaggerate.. :P). Tp betullaa... coz my mom pun cakap sedap~

Cake: Vanilla + Choc Moist
Icing: Chocolate ganache + Buttercream
Deco: Strawberry (super yummylicious !!!!)

Nak?? Feel free to fill in the order form ^_^

p/s:- my favourite is the vanilla buttercake with choc ganache n strawberry.

Kak Izdihar's




Tadaaa... this is kak izdihar's hantaran cake. Buat lg kerja last minute... nasib baik selamat siap. One whole day jugakla nak membuatnyer.. huhu... tp sedeyh gakla.. the cake didn't really turn out like how I want it to be. Lain plak jadinyer. Tp xperla... nak buat caner dh bunge x cukup kan?? *sedeyh*

But I'm so happy.. coz the colour mmg perfectly match dgn her theme colour and they like it so much. So all in all.. saya happy ^_^. Betul macam kata sifu saya, kalau org suka kek yg kita buat.. segala penat lelah semua hilang.. x boleh nk brhnt senyum lg ada..*hikhikhik*

However, this is nt my first fondant cake. My first was from my friend.. her wedding cake. Yg tue picnyer x edit lg. Nanti laa ekk..

I'm one happy girl tonite. Boleh mimpi yang indah2 insya'allah.

Cake: Chocolate moist cake (1kg)
Icing: Fondant
Deco: Sugarpaste roses
Theme: Turquoise + Off white

Monday, 1 February 2010

Happy Eating







Not very recent.. but not that old either. This cuppies was made as per request by my mother.

Cake: Vanilla Butter Cake
Icing: Buttercream
Deco: No Specific theme