Monday 31 May 2010

Garden Theme

Alololo... Kesian blog nie. Kena tinggal ehh.. blog lagi satu selalu jer tuan dia update. Gomen-nasai...

This order came from Kak Jasmine from Kota Kemuning. Dia cakap dia nak bagi utk her best friend. Memula igt nk buat sweet rosette mcm biasa.. but then macam just trying my luck.. so ask her whether I can do the Garden Theme ke x..?? Since she said okay.. so hehehe.. here goes. 

Still need a lot of improvement... Especially on the rumput part. Diana ter-over whip plak the cream. It turns out very soft.. should make it more stiff. Sebab.. bila pipe on the cupcake.. rumput Diana cam malu-malu laa plak.. asyik nk tersungkur jer kerjanya. Huhuhu...  Colour-wise pun Diana kena byk improve lg..Ohh.. if ada org wondering kenapa my bugs mcm x lengkap... I purposely did that.. Sebab Diana ada dengar, orang kata x boleh buat figurine of benda hidup exactly as it is. *nanti I look up for the hadith/ fatwa* Sebab tuela my lady bug x perfect.. my bee x de sayap etc...

However, alhamdulillah.. Kak Jasmine puas hati with the deco. I hope everything went well. Thanks for the order Kak Jasmine. It's been a pleasure.

Kak Jasmine order last week.. Tp Diana x sempat2 nk siapkan entry nie. Duk dlm draft jer.

Minta maaf yer, mmg akan slow sikit in terms of updates. I'm having my ACCA exams in a week time. Order still accept.. tp updates jer yg slow banyak sikit .. hehehe.. ampun.

Cake:- Chocolate Moist (16 of size S)
Icing:- Buttercream
Deco:- Garden + Bugs Figurine

0 comments:

Post a Comment